Despre workshopul de fotografie de nou-nascuti cu Roberta Enache

In sfarsit mi-am eliberat si eu programul si mintea, pentru ca am avut cateva zile foarte incarcate cu editare, editez fotografiile de la prima mea nunta, ieii !!!, despre asta insa altadata :); multe chestiuni administrative, ii cream Irinei camera si mi-am petrecut mult prea mult timp pe site-ul de la Ikea, si cred ca stiti ca trebuie sa fii un mastermind sa le potrivesti pe toate, ruleta inca sta pe birou, langa mine šŸ˜€

De fapt vroiam sa va povestesc despre workshopul de fotografie de nou-nascuti cu Roberta Gadomski (Enache). Foarte multa lume cu care m-am intalnit in ultimul timp m-a intrebat despre el. Dar cand sunt luata prin surprindere cu o intrebare la care as vrea sa dau mai multe detalii, mult prea multe detalii, ma blochez, si tot ce pot raspunde este : A, workshopul…. a fost ok. Puteam citi pe fetele lor dezamagirea.

Asa ca mi-am eliberat dimineata de alte activitati, mi-am facut o cafea tare si iata-ma scriind . Am sa plonjez direct pentru ca azi nu ma simt foarte priceputa intr-ale prezentarilor elaborate šŸ™‚

Eu am asteptat acest workshop inca de anul trecut, din iarna, cand am contactat-o prima data pe Roberta, dupa ce postase despre posibilitatea organizarii unui astfel de atelier. Pana la urma nu s-a putut tine si mi-am promis si mie si ei ca ne vom intalni la urmatorul. Asa ca, in momentul in care am vazut afisul cu workshopul care se tinea si la Arad si la Bucuresti, am fost nemaipomenti de incantata. Nu mi-a ramas decat sa ma decid la care sa merg. Cel din Bucuresti era cu o zi inainte de un botez la care eram angajata. Iar cel de la Arad, cu o zi inainte de cununia civila si cu 2 zile inainte de prima nunta despre care am scris mai sus, si despre care, tin doar sa precizez ca eram super stresata si entuziasmata. A, si sa nu uit, pe Irina o dusesem inainte cu cateva zile la bunici, ca sa pot sa-mi desfasor toate aceste activitati in liniste, insa biata de ea a luat ceva virus enterocolitic pe care l-am luat apoi si eu si Andrei…. Ati putea gici deja cum decurge povestirea, spre Joi, eram numa bine extenuati si ravasiti amandoi. Pentru ca Andrei a venit cu mine, dragul de el, ca sa nu conduc eu atata amar de vreme pana la Arad. Am facut 10 ore dus-intors.

Concluzia de pana acum…. este ca am facut tot posibilul sa ajung. Atat sunt de determinata si motivata sa reusesc. Si foarte bine am facut !

Roberta este o fiinta incantatoare. Ne-a primit intr-un cadru informal, la o masa rotunda, astfel incat sa ne simtim in largul nostru si ea de asemenea sa ni se poata adresa cald si autentic, fara un text invatat pe dinafara sau mai rau, cum am mai vazut la fotografi/speakeri/educatori/ pe stilul american, cu citate. Ce e cu citatele alea? Unii, chiar si pe Creative Live, nu fac decat sa deruleze un slide cu citate – Ā rupte din context si profunde, cred ei – pe care le mai explica o data cu “cuvintele lor” si eventual le mai infloresc. Ā Dar nu vreau sa intru intr-o zona care imi creaza nervi, mai ales ca vreau sa va prezint ceva total diferit. Ā Pentru ca Roberta nu este deloc asa. Ea a pus pe masa, la propriu si la figurat, tot ceea ce stie si a considerat relevant pentru tema propusa. Ne-a vorbit despre ea, cum a devenit fotograf, ne-a vorbit despre sedintele ei de fotogafia de nou-nascut, unde noi am adresat foarte multe intrebari si a reiesit o conversatie foarte organica si constructiva din care am invatat foarte multe. Am invatat si de la colegii cu care am fost, din experienta lor, din dificultatile cu care se confrunta ei, si nu ma mai simt atat de singura. De acum stiu ca, desi intampin anumite greutati, acestea vor trece daca perseverez si studiez incontinuu. Si pana acum stiam lucrurile astea, insa numai cand impartasesti cu inca cineva si inveti din experienta lor, devii cu adevarat increzator ca poti depasi orice situatie. Lucrul cel mai important pe care l-am invatat de la Roberta, atat ca om, cat si ca profestionist este sa fii integru si respectuos, cu tine, cu munca, cu clientii. Ea este un profesionist desavarsit.

A urmat apoi o parte practica unde am descoperit cateva din secretele diferitelor pozitii pe care sper sa le pot realiza si eu cat de curand :). Mai multe detalii nu pot sa va dau, decat ca implica multa sudoare si rabdare. Am avut doua modele bebeline cu care ne-am dat in stamba, ca paparazzi :). Nu se compara experienta unui atelier cu ceea ce urmaresti pe diferite clipuri pe net, unde totul pare atat de usor, lucru care te poate determina sa pierzi din vedere aspecte importante, cum ar fi unghiurile din care fotografiezi, detalii de pozitie si alte o gramada de lucruri. Inca o data Roberta ne-a demonstrat profesionalismul ei, prin felul in care a tratat toata situatia, nu a fortat nimic, totul a decurs organic si copilasii nu au avut de suferit, iar noi am invatat de la lumini, setari, pozitii, decor, mai mult decat am facut-o in ore, zile petrecute pe youtube sau citind aritcole.

Partea de business, cu tot ce inseamna marketing, finante, promovare, le-am acoperit cu Ā Silvia si Sergio Malik. Ei sunt fotografi de nunti Ā si este cam diferita abordarea fata de fotografia de nou-nascut insa Silvia ne-a dat foarte multe idei bune pe care chiar am incercat sa le pun in practica si au fost de succes. Tot a fost bine šŸ™‚

Ultima parte, cea cu editarea a fost de asemenea plina de informatii. Imaginile au reiesit foarte bine din camera si Roberta si-a dovedit talentul artistic prin ajustarile delicate si estetice. Din pacate la partea asta n-am putut sa stau pana la final, deoarece stiam ca mai avem inca 5 ore de condus pana acasa si ma simteam si foarte slabita si obosita.

A fost un workshop de la care am plecata incarcata de incredere, motivatie si optimism. Ā Multumesc Roberta pentru aceasta experienta grozava! šŸ™‚
.

7 thoughts on “Despre workshopul de fotografie de nou-nascuti cu Roberta Enache

  1. Cu mare drag. Mi-am propus ca acest workshop sa fie pentru voi atat o experienta placuta cat mai ales utila, ma bucur mult ca am reusit šŸ˜€

  2. Pingback: » Workshop

Leave a Reply

