Voluntariatul.

A fost grozav, am muncit din greu, dar am fost alaturi de oameni foarte faini si am invatat foarte multe lucruri noi. A meritat din plin!

E foarte reconfortant pentru cineva care vine dintr-un mediu unde valoare suprema este eficienta economica si profitul, sa dai peste oameni care se dedica cu drag unui proiect a carui scop este de a aduna oameni pasionati de fotografie si impartasi idei si cunostinte. 
A fi voluntar este o experienta fantastica. Serios. Te implica atat de mult, dar mai ales te pune in pozitia de a da ceva fara sa astepti nimic inapoi. E un fenomen subapreciat cred eu. Cei mai multi care se implica sunt tinerii/studentii. Chiar si eu m-am confruntat de cateva ori cu gandul ca totusi… sunt o persoana de 30 de ani, matura, cu familie, copil acasa, ce caut eu printre copiii astia si montez imagini pe sasiuri. Insa asta e una din multele prejudecati pe care vreau sa le dezamorsez si sa incurajez cat mai multa lume sa incerce. Binenteles, ideal si nobil ar fi sa ne implicam in cat mai multe activitati umanitare, insa nu toata lumea poate sa se expuna cu usurinta vicisitudinilor vietii cu care se confrunta oamneii in nevoie. Si eu zic ca e OK. E ok daca nu poti. Eu sunt destul de sensibila la chestiile astea si mi s-ar umple sufletul de tristete.

Dar simt nevoia totusi sa imi ofer abillitatile, mai ales abilitatea de a manui pistolul cu capse :D. Am devenit faimoasa pentru aceasta dexteritate, si puteti vedea si un TimeLapsus aici. Din el reiese cat sunt de harnicuta 🙂 Ei, a fost doar o chestie marunta din cate lucruri am facut si am invatat in aceste 10 zile.

Binenteles ca daca esti la job in timpul saptamanii, mai ai si familie si o casa de intretinut este cam dificil sa-ti faci loc in program pentru asa ceva, dar va puteti implica cu totii. E o ocazia nemaipomenita de a face lucruri impreuna, de a-i invata pe cei mici frumusetea muncii in comunitate. Plus ca te mai si distrezi.
Mai jos am alcatuit o lista cu beneficiile voluntariatului pe care vreau sa le impartasesc cu voi :

O pauza de la rutina vietii cotidiene. 

Timp petrecut afara, facand miscare. 

Cunosti oameni noi, cu care ai lucruri in comun, largindu-ti astfel orizontul. E foarte bun mai ales pentru cei care sunt mai timizi si interactioneaza mai greu cu oamenii.

Implicand copiii ei te vor imita si in felul asta vor vedea ce inseamna sa faci o schimbare pentru cei din jur. 

Iti ridica moralu si increderea, tocmai pentru ca te simti util si esti apreciat pentru implicarea ta. 

Te face mai fericit. Chiar sunt studii care atesta asta. 

Poate sa-ti deschida oportunitati de cariera sau sa-ti dezvolte diferite abillitati utile pentru joburi viitoare.

Dar mai ales, ai avea un alt raspuns la omniprezenta intrebare…” si, ce-ai mai facut?” la care de cele mai multe ori raspunzi cu  “nimic nou, munca, acasa, munca, acasa… weekend, dormit”…..

Eu zic ca sunt suficiente motive pentru a te implica in actiuni de voluntariat. Nu-i asa?

Leave a Reply

