politica

Am inceput sa urmaresc politica. Nu mi-am imaginat o asemenea preocupare pentru mine. Nu imi place sa aleg o tabara, mai ales cand e vorba de politica, nu urmaresc stirile, nu ii bag in seama pe politicieni cand emit cine stie ce aberatii pe la canalele de televiziune, pe care de asemenea le evit. De fapt nu ma uit la TV. Decat Disney Jr mai nou.

Si totusi. In decursul ultimelor saptamani am urmarit, surprinzator de avida, presa scrisa.

Totul a inceput intr-o zi cand il lasam pe Andrei la servici si ma intorceam cu Irina in parc. Ascultam Rock FM, si culmea singura sursa de stiri, politice. Cele economice, culturale le urmaresc din surse alese. Ei si, fiind eu atenta ba sa nu calc vreun pieton, ba sa o calmez pe Irina cu vocea mea suava, aud pe fundal ca guvernul actual al Romaniei intocmeste o ordonanta de urgenta, care urma sa fie votata de Parlament in cursul zilei urmatoare, pentru demiterea Presedintelui. Am crezut ca nu aud bine. Aveam un sentiment de deja-vu. WTF?! Nu am mai fost o data in situatia asta? Precis nu am auzit sau nu am inteles eu bine. Pun mana pe telefon si il sun pe Andrei.

Da. Mi-a confirmat.

Mintea mea trecea printr-un proces foarte interesant. Apareau pe fundal tot felul de intrebari. Ce naiba se intampla? O asemenea decizie se intrevedea de mult? Au ajuns lucurile intr-un asa hal incat sa schimbam caii in timpul cursei?  Curiozitatea mea crestea tot mai mult. Ajung acasa si intru pe Facebook. Observam ca nu eram singura cu spiritul civic trezit din morti.

Nu voi face aici declaratii cu privire la simpatii sau antipatii politice.

Vreau doar sa marchez acest moment, crucial as spune, pentru existenta mea, de trezire la realitate.

Mi-am dat seama ca este important sa stiu ce se intampla in tara. Este important sa am o opinie. Este important sa nu fiu ignoranta. Inca nu-mi dau seama de ce consider ca este atat de important 🙂 . Insa stiu ca am ajuns sa cunosc (citind) foarte multi oameni destepti, mi-a placut sa descopar o atmosfera de fervoare, efuziune de idei si optimism. Am ajuns sa privesc cu mai mare caldura Romanica asta a noastra si sa traiesc cu convingerea ca ai pentru ce fii mandru.

Leave a Reply

