Mazarichea mea

Ea este mazarichea mea, Irina. Prima data cand a intrat in lumea noastra era de fapt cat un bob de mazare in burtica. De pe atunci am vorbit cu ea, i-am spus povesti, i-am facut promisiuni pe cand va creste, Andrei i-a si cantat… Din acele momente universul nostru s-a concentrat asupra unui bob caruia ii indreptam cele mai frumoase ganduri, emotii, intrebari, sperante si zambete. Bobul apoi a devenit pastaie, chinezula ( in primele zile cand era bebelas), iar acum Irina.

Acum are un nume al ei deoarece are deja personalitate, la cele 8 luni si o frunza. Stie deja ce anume doreste sau nu; te striga, binenteles, cu vocea ei de soprana; iti zambeste cald si nevinovat cand scapa ceva pe jos; iti ia fata in maini si iti cerceteaza nasul, urechile, buzele , cu cei mai concentrati ochisori din lume. Ii place sa manance singura, sa ia bucata de mancare in mana si sa o intoarca pe toate partile pana se hotaraste cu care parte sa o bage in gura, binenteles ii mai si scapa si nu-si da seama, ajungand sa-si bage pumnul gol in gura, dar nu se supara, pare doar surprinsa si resemnata (oh well…), dupa care se uita atent in jur sa vada pe unde a aterizat si o ia de la capat.  Cand are vreun vis urat, sau se trezeste plangand, vine si se gudura, iar apoi in cateva secunde o auzi cum toarce si isi freaca nasucul de pieptul meu. O distreaza teribil copiii la fel de mici ca ea. Vai si poate sa rada in hohote cand vede degetele de la picioare, atat ale ei cat si ale noastre. Ii plac desenele cu Mickey Mouse si da din palme cand  aude “oooo Tooodllesss”.

Cred ca e extraordinar cum acest bobulet, care era mai mult o idee in jurul careia s-au tot adunat alte idei si ganduri si imagini, a ajuns de gangureste si trancaneste in spatele meu de pe canapea.

Curios este si faptul ca stand atat de mult timp impreuna, uneori am senzatia ca este in viata mea dintotdeauna. Poate ideea era dintotdeauna, esenta fiintei, iar acum este si materializarea ei. Cine stie? Oricum imaginatia mea nu putuse cuprinde cu mintea minunatia. Dar acum abia astept sa vad what`s going to happen next.

Leave a Reply

