cum citim?

Oare cum citesc altii cartile?
Mie mi se intampla pur si simplu sa ma afund, sa  intru in pielea
personajului si sa traiesc experienta pe care o descrie autorul. In
acel moment autorul are putere asupra gandurilor mele. Nu prea stau sa analizez cum a construit personajul, metodele folosite, sa am un ochi de undeva de sus care sa priveasca cum se desfasoara actiunea.
MoImaginetiv pentru care, cartile pe
care le citesc, se inscriu in sirul trairilor si experientelor personale. Cand incerc sa-mi aduc aminte de o carte pe care am citit-o, mintea mea scoate la
iveala senzatii, emotii, trairi. Din Lupul de Stepa al lui H.Hesse imi aduc
aminte de singuratate si luciditate, de reverie, o senzatie de apasare si in
acelasi timp imagini ca dintr-un vis cu incaperi pline de fum, incaperi
intunecate si sumbre.
Am intalnit multe persoane care pot sa descrie cu lux de amanunte carti citite in liceu chiar.
Eu mai degraba retin idei si senzatii. In momentul in care
citesc ma transpun intr-un ungher al mintii celui care traieste in carte. Iar
daca este vorba despre un autor bun si niste personaje care ma marcheaza
puternic, acestea revin cu mine si in realitatea cotidiana. Preaiu tipare de
gandire, ma intreb oare ce-ar gandi Zooey, Levin,Jane Eyre, Jeni Acterian, Toranaga,
in diferite situatii.
Cateodata stau si ma gandesc cat de extraordinara poate fi imaginatia si
unde ma pot purta gandurile, chiar si in 10 minute de citit inainte de culcare
langa fetita mea care doarme ca un ingeras.
One thought on “cum citim?

Leave a Reply

